Na hřišti včera zaznělo, že bych měl poslat pravidla k frisbee. Koukal jsem na ty, co jsem nedávno sepsal a tak je malinko upravím nám na míru.
Tonda

Nejzásadnější pravidlo – Spirit of the game

Aby šel každý domů s pocitem z dobré hry, je potřeba dodržet pouze toto pravidlo.
Frisbee je od samého počátku postaveno na sportovním duchu, který klade odpovědnost za dodržování pravidel a fair play na samotné hráče. Vysoce soutěživá hra je vítána, nikdy však ne za cenu ztráty vzájemné ohleduplnosti mezi hráči, porušování dohodnutých pravidel a vytracení prosté radosti za hry.
Jestliže budeme hrát tak, že si každý během hry sáhne na disk a nakonec ještě odejde domů po svých, bude nás hra náramně bavit!

Ostatní pravidla - bez nich bychom asi jen zmateně pobíhali po louce, ale fair pobíhali.. ;)

1. Hřiště – má tvar obdélníku. Jeho velikost určuje počet lidí, kteří dorazí na louku. Vytyčené je flaškami – z čehož plyne i minimální počet hráčů – 4. ;o)

2. Princip hry – bod se získá v okamžiku, kdy hráč nahraje disk chytajícímu spoluhráči, který je v tu chvíli v koncové zóně (disk musel proletět brankou). Po každém bodu se mění strany. Kdo má více bodů vyhrál. Při změně držení disku (viz bod 5) se nemůže hned skórovat – přihrávka musí jít ještě přes jednoho hráče.

3. První výhoz. Potom, co nějaká strana skórovala, poražení se přesunují ke druhé brance. Neporažení vyhazují disk. Snaží se hodit co nejdále od své branky – disk by však měl dopadnout na hřišti. Není-li tomu tak, poražená strana přenese disk do hřiště a rozehraje. Letící disk po výhozu může být ihned chycen a hra rozehrána, nicméně, jestliže chytající hráč z poraženého týmu disk nechytí, ztrácí disk.

4. Pohyb disku – Disk se smí pohybovat pouze nahráváním od hráče k hráči a to vzduchem. Hráči s diskem nesmí běhat ani si jej předávat. Hráč s diskem má 10 vteřin na odhození disku. Obránce bránící tohoto hráče odpočítává nahlas čas stání – zazní-li 10 ztrácí disk.

5. Změna držení disku nastane vždy, když
- nahrávka je neukončená (disk spadne na zem)
- nahrávka je zachycená či sražená protihráčem
- disk se dotkne země
- útočníci si disk podají
- útočník chytí vlastní hod
- útočník neodhodí disk před napočítáním
Pak se obránci získávají disk a rozehrávají z místa chyby (vždy v hřišti – mohou se tedy přesunou

6. Bezkontaktní – mezi hráči není povolen fyzický kontakt (minimální možná vzdálenost mezi hráči při bránění je průměr disku) ani přetahování o disk či jiný artefakt ve hře (např. Pepovo krásné kopačky). zde je dost prostor pro spirit of the game – je lepší dát protihráči prostor na dva průměry disku, než aby vznikla situace, kdy nějaký chlap doslova obteče všemi končetinami nějakou slečnu. Šanci na získání disku to nezvětší, na získání facky ano. ;)

7. Faul může zahlásit faulovaný hráč i hráč faulující. Je potřeba nahlas a hned po faulu. Hlásí-li faul faulér – zfaulovaný jej musí potrvdit či nikoliv. Faulem není jen utržená noha, ale jakýkoliv dotyk (často plácnutí přes ruku při vyhazování).

To by mělo být snad všechno. Když tak mě doplňte.

Já bych klidně hrál ještě na auty a zóny. Aut je případ, kdy se disk dotkne oblasti mimo hřiště nebo čehokoli, co se zde nachází. To znamená, že pokud se za letu dostane mimo hřiště, ale vrátí se zase zpět, nejedná se o aut. Naopak pokud třeba hráč chytne disk, který je vlastně ve hřišti, ale sám stojí mimo hřiště, je to aut. Hráč se nesmí ničím dotýkat oblasti mimo hřiště. Pokud hráč chytne disk v hřišti a setrvačností doběhne mimo, není to bráno jako aut. Po autu rozehrávající hráč (z momentálně bránícího týmu) dojde na obvodovou čáru a rozehrává.

Předchozí článek, Pravidla od Střízly